Akreditovaný kurz

Školní zralost - OPAVA

Seminář je zaměřený na problematiku školní zralosti a všechny její oblasti:  

ü  1. oblast – řeč – bez vady výslovnosti, případně bez poruchy plynulosti mluvy

ü  2. oblast – motorické schopnosti – hrubá a jemná motorika, motorika mluvidel, dýchání, sebeobsluha při hygieně, jídle, oblékání, správný úchop tužky

ü  3. oblast – orientační vyšetření sluchu – sluch jako nejdůležitější smysl pro vytváření a rozvoj řeči

ü  4. oblast – sluchová paměť – krátkodobá, dlouhodobá

ü  5. oblast – zrakové vnímání (rozlišování) – jeho význam pro psaní a čtení

ü  6. oblast – zraková paměť – její funkce při využití informací předkládaných zrakovou cestou

ü  7. oblast – rozumové schopnosti – barvy, geometrické tvary, číselná řada, porovnávání počtu, části lidského těla, prostorové vztahy, zvířata a jejich mláďata, znalost vlastního jména, příjmení, adresy, rodiny, částí dne a roku

ü  8. oblast – slovní zásoba – aktivní, pasivní

ü  9. oblast – porozumění řeči

ü  10. oblast – sluchové vnímání a fonematický sluch – jako základní předpoklad správného řečového vývoje

ü  11. oblast – rytmické cítění – pomoc při slabikování, při rozkladu slov, při čtení

ü  12. oblast – analýza slov – na slabiky a hlásky, pomáhá při slabikování, při rozkladu slov, při čtení řečových dovedností v praxi, gramatická rovina (správné používání principů gramatiky)

ü  13. oblast – gramatická rovina jazyka – 4 roviny komunikačních schopností – zvuková stránka řeči, slovní zásoba, uplatnění osvojených řečových dovedností v praxi, gramatická rovina (správné používání principů gramatiky)

ü  14. oblast – jazykový cit – předpoklad pro rozvoj gramaticky správné řeči

ü  15. oblast – souvislé vyjadřování – popis obrázku, příběhu, vypravování pohádky

ü  16. oblast – vlastní projev – znalost jména, příjmení, adresy, členů rodiny, přednes básně, zpěv písně, vypravování vlastního zážitku, upevněné zdvořilostní návyky

 

 

Cílem vzdělávacího programu je seznámit zájemce s problematikou školní zralosti a všech oblastí, které musí dítě před nástupem k povinné školní docházce zvládnout. V rámci semináře se účastníci naučí akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítat do obsahu forem a metod jejich vzdělávání, umožňovat rozvoj a vzdělávání každého jednotlivého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb, zaměřit se na vytváření základních klíčových kompetencí dosažitelných v etapě předškolního vzdělávání. V rámci semináři si účastníci vyzkouší i praktické příklady.

Místo: OPAVA  

 

Lektor:

Mgr. Martina Kneslová - speciální pedagog

Datum:

5. 10. 2020
8:30 - 15:00

Pro registraci na tento kurz musíte být přihlášeni!
PŘIHLÁSIT SE

Více informací

Akreditovaný seminář ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy

·       Vzdělávací seminář v rozsahu 8 vyučovacích hodin

·       Erudovaný lektor s dlouholetou praxí v přednášené problematice

Akreditace MŠMT: MSMT – 33866/2019-2-1156

·       Program lze hradit ze šablon II, ze šablon III,  z rozpočtu školy pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, z fondu FKSP

·       Podle potřeby účastníků Vám vystavíme fakturu pro zaměstnavatele, je při objednávce zvolit možnost – vystavení FA na zaměstnavatele.

·        Po absolvování semináře získá každý účastník osvědčení o absolvování a materiály k semináři

Vhodné pro:

o   Učitele základní školy 1. a 2. stupně

o   Asistenty pedagoga

o   Učitele mateřských škol

o   Vychovatele školní družiny

o   Speciální pedagogy

o   Učitele SOŠ a SOU

V případě epidemiologické změny z nařízení Vlády ČR budeme kurz realizovat formou distančního vzdělávání.

V případě zrušení kurzu ze strany účastníka se bude rušení týkat obchodních a storno podmínek.