Poradna > Vyhodnocování podpůrných opatření

Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala, kdo se podílí na vyhodnocování podpůrných opatření u žáka se SVP na základní škole a jak často se vyhodnocuje, zda jsou poskytovaná podpůrná opatření efektivní?

Odpověď

Vážená paní Loulová, děkuji Vám za Váš dotaz. Podpůrná opatření nastavuje i vyhodnocuje školské poradenské pracoviště (tedy PPP a SPC), pracovník ŠPZ by měl podle vyhlášky 27/2016 sb. O vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, vyhodnocovat nastavená podpůrná opatření minimálně 1x ročně. Vyhodnocování probíhá ve spolupráci s výchovným poradcem školy nebo školním koordinátorem inkluze, je vždy velmi důležité, aby byla popsána účinnost a potřeba pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. K vyhodnocení podpůrných opatření by se měli vyjádřit i pedagogové žáka a zákonný zástupce, v případě, že u žáka pracuje asistent pedagoga, měl by se na vyhodnocování podílet i on. Na základě tohoto vyhodnocení by měly být nastavená podpůrná opatření na další školní rok. PhDr. Martin Staněk

admin vlavici