Seminář je zaměřený na teoretickou a praktickou část. Účastníci budou seznámeni s definicemi specifických poruch učení, problematiky pojmů a definic v oblasti SPU, ve druhé (praktické části budou praktické ukázky reedukačních hodin SPU). Důležitou součástí praktické části jsou metody a formy práce se žákem s poruchami učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie.
Cílem semináře je:
Poskytnout posluchačům ucelený vhled do problematiky specifických poruch učení a orientovat se v jednotlivých pojmech SPU, znát charakteristiku a symptomatiku jednotlivých SPU a seznámit se s možností, jak pracovat s žákem s diagnostikovanou poruchou učení na základní škole. Účastníci se seznámí se s oblastmi, které zasahují do nesprávného vývoje CNS, naučí se, jak správně sestavit IVP pro dítě s SPU. V praktické části si účastnící vyzkouší metody a formy pro práci s dítětem s SPU. Lektorka účastníkům představí pomůcky, které lze při práci s dětmi se specifickými poruchami využívat a představí několik konkrétních pomůcek, které si lze pro děti s SPU vyrobit.