Webináře | Pedagogická témata

  • Přírodovědné pokusy 
  • Třídnická hodina jinak 
  • Projektové vyučování 
  • Využití deskových her ve výuce 
  • Tipy a náměty na školy v přírodě 

KATEGORIE:

Speciálně pedagogická témata Psychologická témata Sociálně-patologické jevy Logopedická témata Pedagogická témata Sportovní online hodiny Ekonomická, daňová a účetní témata Počítačová témata Sociální témata Právní témata

Aktuální webináře

Nejčastější úrazy v MŠ

10. prosince 20:00 - 21:10

Poskytnout první pomoc je pro člověka těžkým úkolem. S ohledem na množství přibývajících dětí na školách bylo zmapováno, že znalosti pedagogů v poskytování předlékařské první pomoci nejsou na dobré úrovni. Děti jsou největší rizikovou skupinou v populaci.  Pedagogický pracovník nedokáže s jistotou poskytnout dítěti správně předlékařskou první pomoc. Jejich obavy jsou stále větším problémem. Nabízíme způsob řešení těchto nedostatků a pomoci tak kolegům nejčastější problémové situace ulehčit. Zejména v oblasti poskytování předlékařské první pomoci a dobře propojit teoretické znalosti s praktickými dovednostmi. Ve webináři se zaměříme na nejčastější úrazy u dětí ve školním prostředí a jejich efektivní řešení.

V rámci webináře mohou účastníci využít online chat s lektorkou a sdílet své pedagogické zkušenosti.

Webinář je vhodný pro pedagogické pracovníky i další zájemce.

 

LEKTOR: Mgr. Bc. Lucie Troníčková
CENA: 365 Kč

Typologie dětí a jejich přístup k učení

12. ledna 20:00 - 21:10

Na webináři budou účastníci seznámeni se čtyřmi dětskými typy dle publikace Šárky Míkové „Nejsou stejné“. Seznámit se s touto typologii je důležité, protože když si uvědomíme, do jaké skupiny dítě, se kterým pracujeme ve škole, či naše dítě patří, lépe porozumíme tomu, proč mu něco ve škole nejde a najdeme cestičku, jak mu s tím, co mu nejde, nejlépe pomoci. Uvědomíme si také, jak můžeme co nejefektivněji rozvíjet jeho silné stránky. Pochopíme, jakým způsobem můžeme s dítětem pracovat, aby to vyhovovalo jeho přirozenosti. Protože pokud jde o práci ve škole, můžeme dítě nejlépe motivovat tak, že budeme respektovat jeho osobnost.

V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu. 

Webinář je učen pro učitele základních škol, ředitele základních škol a asistenty pedagoga, ale rovněž rodiče školních a předškolních dětí.

 

LEKTOR: PhDr. Lucie Zormanová, Ph.D
CENA: 365 Kč

Dílny čtení v praxi

21. ledna 20:00 - 21:10

Jednou z možností, jak ukázat žákům pravý smysl čtení a vést je k přemýšlivému čtenářství, jsou dílny čtení, jejichž hlavní činností je čtení. Tato metoda vychází z programu RWCT. Účastníci webináře se seznámí se strukturou dílen čtení a jejich praktickým využitím na modelových lekcích.

V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu.

Webinář je vhodný pro pedagogy na 1. stupni ZŠ, pedagogy vyučující český jazyk na 2. stupni ZŠ, asistenty pedagoga.

 

LEKTOR: Mgr. et Mgr. Klára Střížová
CENA: 365 Kč

První pomoc v praxi pedagoga: Jak reagovat při akutních stavech u dětí

4. února 20:00 - 21:10

Webinář je zaměřen na problematiku nejčastějších akutních stavů u dětí, které se mohou vyskytnout ve školním prostředí. Cílem je prohloubit odborné znalosti a praktické dovednosti pedagogických pracovníků v oblasti poskytování první pomoci a správné reakce při náhlém zhoršení zdravotního stavu dítěte.

Účastníci se seznámí s projevy a postupy při řešení vybraných akutních stavů, jako jsou epileptické záchvaty, alergické reakce, hypoglykémie a další náhle vzniklé situace. Důraz je kladen na rozpoznání závažnosti stavu, volbu adekvátních opatření a prevenci komplikací do příjezdu odborné pomoci.

Součástí webináře je interaktivní online diskuse s lektorkou prostřednictvím chatu, která umožňuje okamžitou reakci na modelové situace, sdílení zkušeností z praxe a rozbor konkrétních příkladů.

Webinář je určen pedagogickým pracovníkům mateřských a základních škol, asistentům pedagoga, zákonným zástupcům dětí i dalším zájemcům o problematiku první pomoci v dětském věku.

 

LEKTOR: Mgr. et Bc. Lucie Troníčková
CENA: 375 Kč

Třída plná pohody a spolupráce: Praktické tipy pro pedagogy

9. února 20:00 - 21:10

Na webináři budou posluchači seznámeni s činnostmi, které napomáhají ke „stmelení třídy“, rozvoji prosociálních a sociálních kompetencí, empatie, schopnosti spolupráce či respektování ostatních a umění dohodnout se, umění kompromisu. Tyto činnosti jsou určeny pro děti od 3 do 10 let. Každá hra rovněž v sobě zahrnuje stručný návod na možnost zapojení rodičů do procesu výchovy jejich dětí.

V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu. Webinář je určen pro pedagogy MŠ i ZŠ, speciální pedagogy, asistenty pedagoga i širokou veřejnost se zájmem o problematiku.

 

LEKTOR: PhDr. Lucie Zormanová, Ph.D.
CENA: 375 Kč

Od dvou let do školky: Přínosné a praktické tipy pro pedagogy

2. března 20:00 - 21:10

Webinář se zabývá účastí dvouletých dětí v předškolním vzdělávání v mateřských školách. Na počátku webináře se budeme zabývat vývojovými specifiky dvouletých a tříletých dětí. Zaměříme se také na přínosy a rizika vzdělávání dětí od dvou let v mateřských školách. Ukážeme si za jakých podmínek je vzdělávání v mateřské škole pro dvouleté děti přínosné. Budeme se rovněž zabývat specifiky adaptace u dětí dvouletých. V rámci webináře budou účastníci seznámeni s zahraničními příklady dobré praxe (adaptační program vytvořený mateřskou školou v Rybníku a Adaptační plán dle Berlínského modelu). 

Webinář je určen pro učitele mateřských škol, chůvy v mateřských školách, asistenty pedagoga v mateřských školách. V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu. 

 

LEKTOR: PhDr. Lucie Zormanová, Ph.D.
CENA: 375 Kč

Slovní hodnocení a sebehodnocení dětí

4. března 20:00 - 21:10

Jak motivovat žáky?  Jak pracovat s chybou? Jak naučit žáky  nejen přijmout, ale i dát objektivní kritiku? A může se dítě hodnotit samo? A proč vlastně hodnotit? Můžeme hodnocením ublížit?  Anebo může být hodnocení spouštěcím faktorem? Otázky, které si klade nejen pedagog, si pokusíme společně zodpovědět na webináři s názvem Slovní hodnocení a sebehodnocení dětí. 

V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu. Webinář je určen pro pedagogy MŠ, ZŠ asistenty pedagoga i širokou veřejnost se zájmem o problematiku.

 

   

LEKTOR: Bc. Lenka Scholzová
CENA: 375 Kč

Desatero pro asistenty pedagoga

9. března 20:00 - 21:10

Webinář seznámí zájemce se základním desaterem pro asistenty pedagoga. Zaměříme se na legislativní zakotvení, osobnostními předpoklady, pracovní náplní, vzájemnou komunikaci a spolupráci mezi AP a pedagogem. Řekneme si příklady dobré praxe, ale i úskalí, která mohou nastat.

V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu.  Webinář je vhodný pro asistenty pedagoga v MŠ, ZŠ, SŠ.

 

LEKTOR: Mgr. Jana Okrouhlá
CENA: 375 Kč

Hravě k psaní: Jak odstranit obtíže a podpořit grafomotoriku

17. března 20:00 - 21:10

Webinář je zaměřený na otázky týkající se rozvoje hrubé a jemné motoriky v návaznosti na systematický rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění obtíží spojených se psaním. Budou prezentovány jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje grafomotorických a vizuomotorických dovedností a schopností dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ.  Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí. Seznámíte se s dostupnými metodickými materiály a pomůckami formou foto-prezentace. Bude probrána otázka prevence grafomotorických a vizuomotorických obtíží již v předškolním věku. Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje grafomotoriky a vizuomotoriky.

V rámci webináře mohou účastníci využít online chat s lektorkou a sdílet své pedagogické zkušenosti. Webinář je  vhodný pro pedagogické pracovníky (učitele MŠ, ZŠ, vychovatele asistenty pedagoga v MŠ a ZŠ).  

 

LEKTOR: Mgr. Martina Kneslová
CENA: 375 Kč

Smíšené třídy v MŠ - výzvy a příležitosti

23. března 20:00 - 21:10

Webinář nabízí praktické postupy i motivační vhledy pro pedagogy, kteří smíšené třídy teprve zavádějí nebo chtějí lépe nastavit jejich fungování. Zaměříme se na to, proč mohou být smíšené třídy přínosem pro děti i pedagogický tým, jak se na tuto změnu společně připravit a jak nastavit pravidla, organizaci dne i plánování tak, aby rozdílný věk dětí byl skutečnou výhodou. Součástí budou konkrétní tipy, jak podpořit spolupráci, samostatnost, vzorové chování starších dětí i jistotu pedagogů v nové situaci. Webinář je určen každému, kdo hledá jasné návody, oporu a inspiraci při práci v nově vznikajících i stávajících smíšených třídách.

Webinář je vhodný pro pedagogické pracovníky (pedagogy MŠ, asistenty pedagoga v MŠ), i další zájemce o téma webináře. V rámci online webináře můžete sdílet své zkušenosti a komunikovat s lektorem formou online chatu.

 

LEKTOR: Mgr. Lenka Vaculíková, MBA
CENA: 375 Kč
39 050
Vzdělaných pedagogů
1 992
Webinářů
62
Lektorů
1 407
Nových témat

Hodnocení našich účastníků...

  • 12. února 2025
    Barbora V.
    Dechové cviky pro lepší imunitu a kvalitní soustředění


    prijemne, efektivni, prestoze velmi jednoduche cviky. Diiiky a hezky vecer.

  • 9. října 2024
    Miroslava J.
    Tipy a triky pro začínající učitele v MŠ


    Webinář měl krásnou strukturu a příjemné vystupování lektorky. Děkuji moc za praktické rady a tipy, jak pracovat s dětmi i jak pečovat o sebe. Děkuji a přeji krásný den!

  • 19. února 2024
    Alena ?.
    Školní zralost


    Moc děkuji za přínosné rady, hezký večer

  • 15. listopadu 2022
    Rita N.
    Rozvoj digitálních kompetencí na 1. stupni základní školy


    Užitečné náměty přímo do praxe.

  • 23. února 2023
    Jana J.
    Žáci s mentálním postižením, Downovým syndromem a autismem - didaktické principy vzdělávání


    Ráda bych se zeptala, jsem u chlapce ve 4 třídě (autista) , který má časté výbuchy kdy se jedná třeba o předměty, které mu přijdou na nic kdy ho nebaví a je vůči učitelům vulgární kdy učitelky se obrací na asistenty aby jsme ho uklidnili..

  • 4. října 2021
    Oksana K.
    Logopedické aktivity na měsíc říjen


    Děkuji moc za užitečnou informaci!

  • 7. února 2024
    Lucie K.
    Formativní učení a hodnocení


    Srozumitelný a přínosný webinář s mnoha užitečnými tipy. Děkuji.

  • 12. prosince 2024
    Jarmila F.
    Náměty, techniky a hry pro rozvoj předčtenářských dovedností u dětí v MŠ


    Dekuju za inspirativni webinar, urcite vyuziji v praxi

  • 5. září 2023
    Hana R.
    Adaptace dětí na mateřskou školu


    Webinář byl přínosný a zajímavý. Ještě jednou děkuji

  • 8. dubna 2025
    Monika K.
    Dítě s vývojovou dysfázií v běžné MŠ


    Dobrý večer, asistent pedagoga

  • 30. května 2022
    Eva P.
    Žák s ADHD na základní škole


    Slyšíme

  • 5. září 2023
    Markéta K.
    Motivační systém u dětí, žáků s PAS


    Mnoho tipů na webové stránky, ucelený souhrn k vytvoření motivačního systému.